Monday, June 23, 2008

simposium sains kesihatan (sihat2008)

Last entry aku dah dekat 2 minggu lepas. Sibuk skit dgn slaid nak present kat sihat 2008 n paper nak bg Dr K.O sblm dia tanya kan pasal draf tesis plak..ehehe. Baik aku bagi sumthing kat dia. 17hb jun turun KL dgn hubby aku. Tak lupa la..kucing2 sekali..tompok, cody, adik n baby2 baru adik- oleng, mimi, momo n obu. Kecik2 dah tpaksa naik keta. Putih xdpt nak bwk sbb dia sibuk nak kuar umah pg tu.
Sampai bangi aku siap2 nak gi KL lak sbb janji ngan K.O nak present kat dia dulu. Pas dia dgr aku present, dia kata mengantuk..ekekek. Aku pun perasan intonasi aku mcm pembaca berita kat tv kerajaan. Overall slaid ok..ade skit wording kena tukar. Ptg tu student K.O yg arab tu dgn iswadi pun kena present. Si arab tu blh la gaduh ngan tokey smp K.O hentak meja xpuas ati ngan dia. Takut kang meletup lak ape2 yg patut kat lab tu, aku blah cepat2.
Esoknya la start conference sihat 2008 tu. Aku punya turn 2nd day..so ari pertama tu rileks skit. Malam tu aku ingat nak practise gak skit2 tp thalang dek flu yg datang tiba2. Bila gi sane esoknya, aku br dibgtau yg sesi pembentangan aku tu ada judging. Committe letak sesi tu sbg Young Inventors Symposium. Aku cuma ingat nak habiskan presentation aku secepat mungkin memandangkan aku ni ade gemuruh bila kena public speaking..tambah2 plak teringatkan hubby aku yg tgh tunggu kat luar da lama..sian lak. Tapi bnyk lak dapat soalan.. ada gak yg berminat dgn research aku yg pelik nih. Sekurang2nya dapat gak aku improve memane kurang n masukkan sekali pemasalahan yg diorg tanya tu dalam write up. Terpaksa lak tunggu smp majlis penutup sbb diorg nak bagi award utk YIS tu. Sian lak hubby aku dah berjam2 tunggu nak jemput aku balik. Time penutup tu diorg announce nama aku utk consolation prize no1..dapat RM100. YIS award tu dpt kat Chan Kok Meng yg present detail giler psl mekanisme caspase utk anticancer..hehe deserve la keje sedetail tu. Lepas abis aku terkocoh2 kuar nak dptkan hubby aku yg muka dia dah agak kronik sbb kepenatan. Sian abg..balik tu kitorg pekena ayam Marrybrown yg sedap tu n aku janji nak goreng mee esok wat breakfast nak balas kepenatan dia arini..hehehe.

No comments: