Monday, June 2, 2008

Hari2 yg berlalu

Tghr td aku ngan En. Bad (RO Mardi yg skrg dah jadi laki aku..eheh) naik feri dari Kuala Perlis gi Langkawi. Lama dah nak gi, tp tak jadi2. Alih2 gi arini pun, time2 cuti sekolah ni, sbb ikut En. Bad berbengkel kat Grand Continental. Ikut schedule 4 hari kat sini. Memula plan takmo ikut sbb maklumla org berkursus, aku nak wat ape kat sini (wpun blh je duk bilik siapkan draf2 tesis), tambah plak tpaksa tinggalkan anak2 aku ada bulu kaler2 tu kat umah. Tapi sian lak kat hubby comel aku ni..dah bnyk ari kepenatan lepas berulang alik dari penang-bangi-melaka-bangi-kl-penang. Ni pun br sehari lepas kitorg smp umah lepas br balik dari kl. Penat tak ilang lagi.



Pagi-pagi bangun aku siapkan makanan untuk kucing2 aku tu, takut kebuluran plak diorg. Risau gak sbb diorg ni dah tbiase aku bg mkn nasik ngan ikan 3kali sehari..smp kdg2 diorg dah tanak makan biskut. Aku dah siap pakaikan rantai ngan loceng kat coddy ngan tompok takut2 org amik..ingat tak bertuan...konon2 tu mende tuh penanda diorg ade tuan la. Cuma mengharapkan diorg tak kena curik at org mcm comot..hilang tetibe xde kesan. Org sblh umah aku tu pun xblh percaya gak..penah aku jumpe cody kena kurung dalam cage blkg umah diorg aritu. Hmm...



Sabtu lepas, masa gh on d way balik kl, aku dpt msj dr abg pool kate k uji dah selamat bersalin baby girl. Izzah dah buh nama dia Nadiatul Izzati. Lepas 8 tahun dpt gak dia adik. Mummy ngan abah pun ada kat kl tunggu cucu baru kuar tgk dunia. Mummy ada bgtau yg perut aku lgai besar dari umur kandungan..suspect takut dpt twin. Aku dah start berangan kalo dpt twin..seronok nye. Tapi bila ditanya2 member2 lain,mcm biasa je kejadian perut besar time 1st pregnancy.. hmm kot sbb aku pun dah btmbh mgemuk gak. Ilang lak angan2 dpt twin..takpelah..ape2 pun asal baby aku yg kuat menendang ni selamat tgk dunia nanti.Tak dpt bayang bila dah ada baby sendiri..cane la plak kisah kucing2 aku nanti....



Malam ni layan NCIS je kat 8tv memandangkan sini takde astro. Kalo rajin nak tokok tambah draf..tinggal lagi 2 minggu nak anta kat Dr K.O.

No comments: