Saturday, June 28, 2008

kucing2ku yg cantek

Lama dah aku nak updatekan gambar2 kucing2 aku yg dah beranak pinak dan dah membesar. Seronok tgk diorg membesar dgn peel n perangai yg berbeza2.. mcm anak org lak. Tapi rupanya kucing pun ada perangai sendiri. Kalo ada fund utk study cat's behavior mcm yg org pernah study atas haiwan n serangga2 lain kat dunia ni..aku sanggup jadi volunteer tak bergaji utk kajian tu. Tataula mana dtgnye hantu kucing dalam diri aku ni..dari kecik mmg aku suka sgt kat kucing. Sbg org yg fleksibel mcm aku ni kkdg payah nak cari interest dalam diri aku. D only thing yg jd interest aku..kucing je la. Haha jgn tatau..masa umur 4 thn, aku ikut k ina gi sekolah tadika tokono, tadika cina dekat ngan umah aku tu. Tapi 1 ape pun aku xtau ape aku belajar kecuali nak eja cat. Bila dapat adik, aku suh abah n mummy panggil aku cat..sbb tanak kena panggil kakak or ape je yg berkaitan sbg org yg lagi tua..ekekkek. Boleh?Hmm boleh je..melekat sampai tua nama tu...

Aku ada impian kalo satu hari nanti aku jadi org kaya, aku nak bukak center utk jaga kucing..mcm SPCA..hehee. Aku akan kutip sume stray cat wat balik bg dia membesar dgn makan cukup. Pakai tak yah nak jaga dah..sbb bukan diorg pakai baju pun..ekekkek kuat berangan...Hmm

Ni la gmbr2 kucing2 aku yg di bawah penjagaan rapi aku skrg. Menu utama diorg nasik dgn ikan rebus. Ikan aku akan siapkan 2kg simpan dalam peti. Tahan la dlm seminggu. Sejak dua menjak ni barang naik harga..ikan pun sama. Kalo beli ikan kembung kat kepala batas masih leh dpt murah skit banding ngan kat bangi. Maklumla bandar besar..kata hubby aku.

Skrg dah ada 9 ekor. Baby ada 4 ekor. Tompok ngan cody pun dah besar..diorg dah nak masuk 6 bulan. Cepat rasanya diorg ni membesar. Skrg makin meriah dgn kehadiran adik2 diorg yg dah nak masuk sebulan. Aku suka tgk diorg main2 sama2. Mula2 nak biasakan diri dgn adik2 payah jugak..asyik marah je. Tp lelama ok dah. Skrg pun diorg ada perangai baru..nak tumpang ataupun istilah lain, berebut susu mak diorg dgn adik2 yg kecik lg tu.

Mak diorg aku panggil adik. Dulu kutip kat pasar kepala batas. Masa tu kaki dia berkurap. Pas bg makan sedap2 kot dia baik sendiri. Bila adik beranakkan cody n tompok, dalam 2-3 bulan je diorg dah cerai susu sbb adik pregnant lagi. Adik asyik marah je diorg bila dtg dekat. Lepas adik beranakkan adik2 diorg ni baru adik mula nak baik balik dgn cody n tompok. Sbb tu diorg berani nak dtg mtk susu. Agaknya xpuas menyusu masa kecik..hehe mcm2. Bila aku ceritakan kat mummy, k uji mcm miss ribut tanya cerita psl sapa. Hahaha dia yg mmg xgemar ngan kucing tetibe wat muka menyampah bila aku kata ni kisah psl kucing aku..ekekkek. Seronok bila kita menghargai kehidupan lain di sekeliling kita.. tak hanya memikirkan kisah hidup kita yg berliku-liku.....

Cody n tompok buat cubaan nak curi susu masa mak dia leka tgh grooming

Lawak tak? Tompok tu dah lg besar dari adik..tu pun nak gelabah lagi berebut ngan baby2
Hahaha sian adik....

Mimi ngan momo..cam kembar...



D babies..

Tompok suka buat muka gini bila duk atas pangku aku...nak menagih kasih kot

Hehe seronok2..tp cane lepas ni..nanti kena ikut hubby aku study kat los banos..cane? cane? mana aku nak letak diorg...ada ke org blh bg diorg kasih sayang tander loving care mcm aku bagi..hukhuk..shedeyy..

2 comments:

anggerikpink said...

kak....comea2 nya....aku suka cat tp xdoplah sesuka pokok orked...mu buko cat centre aku buka orked centre..Okeh? tompok tu muka menggoda...hahahahha mata la2 kuyu...aku pernah buh minyak mestika n gamat kat kurap kucing2 hok aku jupa dekat2 umah aku kak....ekekekeke....siae molek...eekekkee

Cik Aimi Husna said...

haha semoga niat murni kita kesampaian la..ekekkek..xmabuk ko kucing tu pakai mestika ngan gamat..lawok ah mu nih