Friday, June 6, 2008

Penat..

Pagi smlm hari terakhir kat Langkawi. Aku mtk ngan hubby aku nak naik cable car kat Gunung Machincang. Pas breakfast terus bertolak gi sana dgn member2 opis dia. Kitorg sampai dulu sbb diorg ada keje lain sat. So sempat la snap few photos kat Oriental Village yg pernah jadi set shooting Anna n the King. Masa beli tiket org dah ada..tp xramai sgt. Exited gak aku nak naik.. tmbh2 sbb k uji kata kalo bagi 100 hinggit kat dia pun dia takkan naik. Dlm cable car nmpk la air terjun telaga tujuh yang abah pernah bawak aku n adik2 masa aku form 3..lepas abis peksa PMR. Teringat lak time tuh abah usaha ngan plan awal2 lagi nak bwk kitorg jalan gi Langkawi sbb sume lepas peksa besar...k ina pas spm, pas pmr n ei pas upsr. Aina ngan ajim kecik lagi masa tuh..kiki aku xingat abah bawak tak. Lama dah xberjalan2 ngan abah n mummy..hehe.




Cable car yg kitorg naik..dgn cable kurus giler..cam xblh percaya je..

Sampai kat atas gunung aku expect sejuk la...upanya berpeluh jgk kitorg. Matahari br nak naik kot. Aku teringin nak naik jambatan gantung yang melintang bukit kat bawah skit dari puncak gunung tuh. Nak gi ke sana kena turun tangga yg agak2 curam la..cuak gak aku takut gelincir. Aku pun risau gak cane nak naik balik nanti..maunye semput tak hengat. Tapi berkat keazaman sampai gak aku kat jambatan yang agak bergerak2 tu dan selamat gak aku panjat balik tangga tu nak balik ke stesen cable car. Sampai keras baby dalam perut tolong aku bernafas masa naik tangga tuh. Tapi tobat la pasni xdenye aku nak naik dah....


Jambatan gantung guna kabel besi..view dari middle station..
Berjaya gak kitorg sampai kat jambatan tuh. Sbnrnye muka tgh control cuak..huhuu
Kat top station..view cantik. Paling tinggi 705 m dari aras laut..hahaha jalan kaki xdenye nak sampai...
Kat Oriental Village bwh tu ada sign bod Jalan Dang Wangi, KL..hehe aku rase cam unik giler

Turun gunung tu dah tghr, lepas beli suar oren hubby aku, makan2 n shoping skit kat Idaman Suri kitorg pun balik le naik feri gi Kuala Perlis. Penat nye tok sah cite le..dgn panas lagi. Aku tido je dalam feri..malas nak bangun sbb ade air laut je keliling. Bila dah sampai kuala perlis, rasa release skit. Dalam keta on d way balik umah, aku berkobar2 nak tgk kucing2 aku..apela nasib diorg lepas kena tinggal 4 hari. Sampai depan gate aku berbunga tgk tompok ngan putih tgh tunggu kat blkg wira kat porch umah. Lapa diorg..tgk biskut yg aku tinggal abis sume..licin. Malam itu tpaksa bagi makan 2 round nak tebus kelaparan diorg. Bila bagi ikan sama nasik baru la diorg kenyang. Sib baik la xilang anak2 aku neh. Sempat main jap je ngan diorg..penat xhengat. Hmmm nanti anak2 aku dah besor esok la baru aku akan gi balik ke Langkawi..kumpul duit naik flight je..xlarat nak naik2 feri dah..
Gelang yg aku rasa cam menarik giler...beli kat kedai bob marley kat Langkawi Parade..hehe lama dah xbeli gelang..nak beli pinggan mangkuk wat balik huhh xkuasa la...
Koleksi coklat yg kitorg borong..aku bukan suka sgt coklat..tp hmm sedap lak makan coklat time preggie..coklat murah ngan pelik2 lak tuh..
Selamat la Langkawi...aku kaya esok aku dtg lagi...

1 comment:

Alwani said...

salam....allloooooooooooooo...patutla xonline ya..ekkekekekek...p jalan ruper2nya....takecare!!!