Thursday, August 14, 2008

trip to MAHA

Smlm lepas settle collect data chromatgram GC kat Kimia UKM, aku gi MAHA. Ngam2 je lepas hubby aku br off duty. Punya la panas n jauh parking lot visitor dia dr hall pameran. So aku decide nak cilok masuk ke parking exhibitor wpun keta aku xde lak stiker exhibitor yg besar gabak tuh. Xpe ah pape hal kang leh suh hubby aku jawab..hehe. Tambahan lak aku kena carry perut yg dah xtau bape kilo ni. Takkan la nak jalan or naik tramp yg ramai giler org tu.
Betul kata hubby aku n a few staff Mardi lain yg MAHA kali ni mcm menganak tirikan Mardi since xde pun logo Mardi yg aku jumpa around tapak pameran tu.. kecuali kat booth Mardi sndr n kat tong sampah..hehe. Sian diorg penat2 organize..sib baik aku dah quit lama dari Mardi. Bila pusing2 dekat2 booth Mardi tuh try gak aku jeling2 cari bos lama..sape lagi kalo bukan Dr KL tu. Takde lak dia..hehe sib baik. Malu gak nak jumpe kengkawan lama kat sane since aku lum lagi abis study ni. Nak jumpe kena dlm keadaan best skit..esp dgn Dr KL. It's not that aku nak menunjuk kat dia or something yg seangkatan dgnnye..tp sbb xsempat say gud bye n betulkan ape yg xbetul dulu. Haha ntah2 dia pun dah xingat aku..staf yg dia penah sebut "u la antara staf i yang paling rajin"..tu pu sbb dia nak mtk tolong settlekan proposal dia yg tpaksa guna format excel n dia xpandai nak guna. Org besar gitu le..kita yg kecik ni ikut je..
Aku xjalan abis kat MAHA. Tlepas peluang nak tgk kambing Boer (yg aku kenal sbg boye) n lembu cherooke yg sihat2 tu. Plus ada rodeo show lak kat situ. Tak larat nak jalan jauh2. Tu pun dah tgeliat jari2 kaki skit. Sib baik leh jalan balik ke keta. Seronok tgk bnyk gak sbnrnye produk local yg kalo tak diexhibit n dijual kat MAHA, xtau mane diorg jual. Rupenye kat Malaysia ni bnyk usahawan produk pertanian ni..hehe tidak ku tahu pula. Haha sesuai sgt la aku quit Mardi. Patut la pak lah sibuk mencanang pertanian adalah perniagaan..huhu xtau ayat sape dia tiru..ekekek.
Balik dari MAHA dah janji ngan safri, hubby elyn nak amik cage kucing. Sian dia bawak bende 25kg tuh dr sabah mai sini. Jual kat aku lak murah je. Baik gak safri tu..ckp lembut mcm elyn. Sesuai sgt la. Murah la rezeki diorg nanti. Tak sabar nak balik pasang cage tuh bagi budak2 kat rumah main. Mesti diorg seronok ada rumah baru. Rindu la kat diorg..dah 3-4 hari tak tgk. Hari2 aku tgk gmbr ngan video diorg lam phone.Tunggu la ye..habis aku n hubby aku settlekan borang loan rumah kat treasury nanti kitorg balik.. balik bawak cage baru kat korg sume..

No comments: