Tuesday, August 19, 2008

tompok keguguran

Semalam tompok gugur. Kuar baby dia 3 ekor yang belum betul2 jadi kucing. Tp anggota segala sume dah ada. Cuma belum ada bulu. Kesian tompok..aku pun xtau dia bunting. Smp kat rumah smlm pas tinggalkan diorg seminggu aku perasan yg perut dia ada ketul2 cam perut aku. Dah agak dia pregnant masa tu. Masa tgh kemas2 rumah dia dtg kat aku dan asyik duk ngiaw. Heran jgk sbb dia manja xmacam tu. Pas tu la nampak tompok2 darah kat lantai. Aku duduk teman dia masa dia sakit. Yang last kuat masa dia kat toilet..kat dalam pasir. Aku ngan hubby aku tanam daging tu kat belakang rumah. Mlm tu tpaksa kuarantinkan dia sbb dia xreti duk diam. Bila dia main2 dgn adik2 dia start bleeding balik. Nasib baik kejadian Tuhan sumenya elok je. Kalo org miscarriage mesti berhari2 bleeding. Dia jap je. Arini dia dah ok n sihat.

Baby tompok..kesian mati sblm sempat tgk dunia..dah la dah menjadi..hmm ada le rahmatnye nak kurangkan populasi kucing kat rumah aku.

Momo plak hilang ni. Xde kat rumah masa kitorg sampai semalam. Hmm xtaula nak kate ape..aku harapkan dia balik je nanti. Risau takut dia xmakan kat luar sane....

1 comment:

Alwani said...

salam kak....siannya tompok...aku plak yg emo...tingat dulu kucing kat umah (bucit namanya) pun gugur gak...masa tu aku kecik g..6tahun kut...klau skrg pun meraung..apatah lg zamna dolu2...lg parah..u takecare kak!