Thursday, August 28, 2008

teknologi yg melecehkan

Arini ada appointment antenatal check up kat husm. Ni first time aku check up kat sini. So kena bukak folder baru. Aku gi ngan mummy selaku midwife pencen kat husm tu. Urusan register tu senang sikit la..cepat..hehe. Tapi kitorg mmg dtg awal. Masa sampai baru je berapa org tgh tunggu turn. Pas aku dah pass urine utk test albumin ngan glucose ramai dah org dtg. Berat pun dah naik sekilo dalam seminggu..alamak bahaya gak ni. Kang payah lak nak turun.

Lepas ultrasound baca report baby diorg estimate dalam 2.8 kg je. Harap2 jgn la besor sgt..kang payah lak nak bersalin sok. Baby pun position cephalic..ok dah tuh..dah masuk line betul sementara tunggu masa nak kuar. Alhamdulillah overall sume ok. Pas settle urusan check up mummy ajak ziarah mcik depan rumah yg kena masuk wad sbb kena potong kaki. Pastu gi wad lama mummy lak jumpe kawan2 lama. Hepi je aku tgk mummy borak2 ngan member2 lama. Kat klinik o&g tadi pun sume member dia je..hehe. Dasat mummy aku neh. Mummy lepak kat wad dulu borak2 smbl tunggu k ina dpt kuar anta kitorg balik. Aku gi jalan bawah nak settlekan hal maybank2u aku ni. Nak bayar hutang kad n loan keta kat Alliance Bank tpaksa pakai maybank2u. Aku ni dah jakun giler xpenah guna mende tuh wpun dah ada acc maybank kat 5thn lebih dh. Cam2 lak kena register kat atm. Tgk2 atm maybank kat husm tu offline gak. Adoi..cari kedai top up tepon abg nizam tanya pasal borang ngan surat application aku kat postgrad office. Sib baik abg nizam rela nak tolong. Call uitm lak xbejawab. Mesti surat tu kan tnc lagi..xsesiap.

Dah xtau ape nak buat aku naik cari mummy. Pesan kat mummy k ina suh ckp member dia kat labour room. Ikut lagi mummy gi labour room. Harusla aku xleh masuk. Mummy selamba je gi masuk. Kalo aku blh masuk pun mau ngigau malam ni mimpi bersalin. Sbb dah dpt gmbaran cane rupa labour room yg mummy sll exagerate tu. Aku cuma dpt gambaran cane esok2 time time hubby aku tgh tunggu aku bsalin. Nak suh dia masuk gak teman..ngan tgk payahye nak beranak ni.

Balik mtk k ina anta aku gi atm jap. Nak register TAC je. Smp rumah rilek segala, dah ptg baru la nak bukak maybank2u tuh. Tp proble..aku call k uji tanye. rupenye tahan 2jam je TAC tu. Adoi..dah la nak kuar payah. Aku pun malas nak nyusahkan abah. Or nyusahkan hubby aku suh dia gi sg petani byr segala hutang tu. Tension2..kalo aku tahu, baik aku register no tpn aku je kat atm tu. Buta sungguh la..payah la bila teknologi tanak diguna pakai, hatta diambil tau sekalipun.



Ape2 pun..aku still rindu kucing2 aku kat penang. Semalam masa makan, aku kumpul2 kepala ikan. Tetibe br je teringat diorg takde ngan aku...hukhuk....

No comments: