Thursday, July 17, 2008

mood swing


Panas..berpeluh2..penat duduk..penat berdiri..berat perut..mcm2 la yg aku duk mengomel sorg2 dalam hati tiap2 hari. Mood pun kejap betul kejap tak. Tp biasa la kalo dah ada budak lam perut mcm2 rasa..hehe. Lately je rasanya mood aku ni mempengaruhi emosi. Maybe sbb bnyk rase discomfort kot time 3rd trimester ni nak banding dgn sblm ni. Pregnancy masa 2nd trimester la paling best. Takde rase xselesa...loya2 dah ilang. Ada kucing2 lak peneman. Time bosan leh tgk diorg main..borak2 dgn diorg. Pasni kena let go adik ngan baby2 dia. Sian adik..bila aku tgk mata dia yg besar, yg memenuhi separuh muka dia yg kecik tuh sayu lak rasa. Lama dah bela adik. Dari asal dia kat pasar kepala batas ngan kurap2 skrg dia dah jadi mak budak yg baik. Pandai jaga anak2..sayang kat anak2 dia. Tpaksa aku korbankan adik sbb dia still nyusu baby2 dia. Sib baik hubby aku kata leh simpan kodi ngan tompok. Tapi diorg pun aku dah kena ajar berdikari.
Kena tinggal kat umah je bila nak gi kl or memane. Hmm kuatkanla semangat aku nak melalui semua ni. Aku pun dah kena terima hakikat aku dah nak jadi mak budak. Aku kena jadi macam adik. Tapi sayang aku kat diorg takka hilang....

No comments: